lördag, mars 15, 2008

Städlogik

Jag är tidvis något av en slarver. Städar tills det är vansinnigt rent nån gång i månaden och låter det sedan sakta förfalla tills det ser ut som fan (med undantag för när jag bjuder hem någon, då måste jag städa lite) innan jag tar ett nytt städryck. Just nu har det gått alldeles för längesedan jag städade och jag måste alltså lägga ner avsevärd tid på att få folk att tro att jag inte är en äcklig jävel. Men så tänker jag: "Om jag städar hela lägenheten så att den blir skinande ren och någon sedan öppnar strumplådan, vilket inte är osannolikt eftersom min 'lägenhet' bara är ett rum, så är ju hela illusionen krossad. Lika bra att börja med strumplådan!"

Och hinner jag nu inte städa allt så att det blänker om det så behöver någon bara öppna strumplådan för att se att jag egentligen är väldigt ordentlig och inte alls en periodare när det gäller städning.

0 kommentar(er):