fredag, mars 14, 2008

Genomskinligt paraply...

För länge, länge sen, någon gång under naturbasåret som jag avbröt för att åka till Japan, blev jag själaglad över att jag hittade genomskinliga paraplyer i Göteborg. Likadana som de du kan köpa för 15 spänn i var och varannan konbini (convenience store) i Japan, fast här kostade de närmare 100:- om jag inte minns fel. 


Kvaliten på sådana paraplyer är lite halvdålig i och med att de anses vara lite av en förbrukningsvara och var den hösten då det stormade så mycket och jag knäckte otaliga paraplyer innan jag gav upp. Det blev för dyrt till slut.

Nyss fick jag en kommentar till min gamla blogg om vart man köper sådana paraplyer och jag kan stolt svara: H&M! Jag var nere på accesoaravdelningen förra veckan och såg ett helt gäng genomskinliga paraplyer (och de ser lite stabilare ut än de japanska 15-kronorsparaplyerna) och flinade stort av nostalgi. Alla borde ha genomskinliga paraplyer! Det gör folkmassor mindre dystra när det regnar! Jag lovar!


1 kommentar(er):

Anonym sa...

Hej! Spännande att ha varit i Japan :) Är också på jakt efter ett finfint genomskinligt paraply. De du såg på H&M, hade de något mönster? Bor du i någon storstad? Tacksam för svar:
Anna