onsdag, mars 19, 2008

Diagnos

Konversation mellan mig och min vän Nikku som hälsade på mig i en vecka när jag var i Japan:


Nikku säger: 

Söker inte disney. söker cirque de soleil istället. Bättre chanser för jobb. Dom har i tokyo, men man söker ju till alla ställen.

Jag säger: 
ooho. Best of luck!

Nikku säger:
jag saknar tokyo så det gör ont i mig ibland.

Nikku säger: 
har på senaste tiden börjat drömma om det



Hej Nikku,

Jag är ledsen att behöva säga det, men det är kört för din del. Du blev infekterad under din korta vistelse i Tokyo och nu har du Japanfeber (ej att förväxlas med japansk encefalit, som går att vaccinera sig mot). Det är dyrt och svårt att bota Japanfeber, då det enda hittills kända sättet är att flytta till Japan på obestämd tid. I många fall muterar dock viruset och för somliga förblir dock sjukdomen kronisk. Holistisk medicin har visat sig vara effektiv i några av fallen och jag kan därför rekommendera hypnos som alternativ behandlingsmetod.

Jag önskar dig all lycka till med din bättring.


Mvh

Dr. Rim

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Hypnos you say?
Nå, det må fungera bäst det vill. Jag vill dock inte bli botad.

Anonym sa...

Jag har nu haft min Japanfeber i över 20 år - den är jag, och ingen kan ta den ifrån mig. Jag vet inte själv var jag börjar och febern slutar...

Om jag återvänder till Japan nu, kommer då febern att omedelbart botas vid insikten att den närts på fel grunder under dessa år, eller kommer den tvärtom att försätta mig i ett så feberrusigt tillstånd att jag aldrig återvänder hem igen?

Jag är rädd för att ta reda på vilket. Kanske är tryggast att dyrka på avstånd trots allt...