lördag, november 15, 2008

Smell you later, baby.





Det här, mina damer och herrar, är två av de bästa, godaste herrparfymerna som finns.
Träffar jag folk som doftar utav någon av dem vänder jag ofelbart mig om efter dem på stan och tvingas motstå impulsen att hoppa på dem och inhalera dem på stället. Jag vågar till och med påstå att min hjärna instinktivt sänder ut ett meddelande som säger:

"Du vill ligga med vad det än är som doftar så här gott!" 
Det brukar dock oftast gå över rätt fort, när man granskat det väldoftande objektet i fråga, men det är ta mig tusan inte ett dåligt första intryck.

Paul Smiths "EXTREME" trumfar för övrigt DKNY:s "Be Delicious". 
(EXTREME trumfar f.ö. allt, skulle jag vilja säga.)
Och det är faktiskt inte bara för att den är randig.

4 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

det är fint med flickor med god smak. de där två är mina staple fragrances sedan snart fyra år tillbaka.

ett tips är förresten issey miyakes l'eau d'issey pour homme. gammal klassiker med oslagbar ordvits.

Rim sa...

Rasmus, det är finare med pojkar med god smak.


...and that's why we love you, änna.

hejdetärrasmus sa...

så länge jag inte måste ligga med dig, så visst!

Anonym sa...

åhhh! jag håller verkligen med!
det är en till doft (som jag inte lyckats identifiera ännu) som jag får sådana känslor utav...