onsdag, november 05, 2008

Simpsonseffekten

USA röstar fram en vettig president (det var på tiden!!! Hurra!)

samtidigt som Kalifornien röstar igenom Proposition 8 med 51.9% av rösterna. Fy faen alltså!

Det innebär att man nu häver rätten för homosexuella par att gifta sig.
Och ja, det samma lag som man röstade igenom för typ ett ögonblick sen.

Två steg fram, ett steg tillbaka.
Fy fan för idiotpuckon. 
Visst blir man arg!?

Nåja, men där har ni Simpsonseffekten.
Nånting fint eller jätteovanligt händer. 
Typ: Det visar sig att Homer är smart och han börjar hänga med Lisa. Fint! Jättefint!
Men i slutet åker den där kritan ändå upp i näsan igen och nästa avsnitt är han precis lika korkad.
Man känner sig lurad.

3 kommentar(er):

Erik sa...

Ah, men dock ska de få bibehålla möjligheten att registrera partnerskap, om jag inte missförstod teven igår kväll(vilket är fullt möjligt att jag gjort).

Ang Homer och val bör du verkligen ta en runda förbi dutuben och kika på följande lilla film: http://www.youtube.com/watch?v=1aBaX9GPSaQ

hejdetärrasmus sa...

partnerskap erkänns inte på federal nivå (vilket äktenskap inte heller skulle gjorts iofs). dessutom är det inte så kul att få sina äktenskapshandlingar upprivna och behöva göra om hela proceduren, fast på låtsas.

jag har två vänner som kommer behöva göra precis det nu, och jag måste faktiskt säga att jag har lite svårt att vara helt glad idag. det är kul med obama osv osv, men det här är bara en stor jävla hink med skit över alltihop.

Anonym sa...

hej gumman. det känns bra att läsa din blogg. det där hade jag inte alls koll på idag kände jag. tack tack för att du almänbildar mig. puss också. /erika