måndag, november 10, 2008

Omtänksamma vänner

Får ett sms från den omtänksamma husflatan på vägen hem:


Det är kyligt idag la!
ta på dig ordentligt med kläder
så du inte blir förkyld

Pfffft, säger jag.

JAG HAR VART PÅ STRANDEN!

Fast det var kallt.
Det var liksom kallt redan när jag gick hemifrån och ångrade att jag var barbent.
Inte en jättebra dag att gå till stranden på kanske.
Fast solen sken.
Och det är ju trots allt det som räknas.

3 kommentar(er):

Anonym sa...

...nu ångrar du allt att du lärde mig kommentera, nu kommer jag ordbajsa alla dina inlägg... Har du lust att luska lite i hur temperaturen och klimatet kommer vara i jan/feb. Misstänker att det kommer vara som här, grått o kallt o blött. Fast större o häftigare HEHE. Kram C

hejdetärrasmus sa...

åh vad fint. en ny mamma!

Rim sa...

C: Det kommer nog vara en 10-15 grader. Januari/Februari brukar ju vara de kallaste månaderna...

Rufus: Yes. Och hon kan vara precis lika jobbig. På stranden ba: Sätt på dig lite kläder, killarna glor!
Och så är hon en av få människor här på jorden just nu som kan sätta mig på plats. Jag känner mig som ett olydigt barn ibland när jag umgås med henne.
Vet inte om det är bra eller dåligt...