söndag, november 09, 2008

Klubbtankar

Var ute på Fong, Sugar och nån mer klubb, som var helt ny som jag inte kommer ihåg namnet på, i LKF igår.

Om man gillar proppfulla klubbar där majoriteten är icke-hongkongeser ska man gå till Fong.
Om man gillar lagom fulla klubbar där man kan träffa hongkongnesiska rappare och få glowsticks i entrén ska man gå till Sugar. 
Sugar är fint.

Så kan man dansa, dansa, dansa tills man inte kan dansa mer och sen tar man en taxi hem och går och lägger sig efter bara pyttelite fyllebloggande.

Saker jag tänkte på samtidigt som jag dansade igår:

Vad är dealen med tjej+tjej porrdansande?
JA, det är klart att jag gör det själv, men mer som karikatyr än på riktigt: "Kolla grabbar vad jag kan vicka på höfterna och orma omkring..." Det finns de som går in för det på allvar. Sånt är lite läskigt.

Vad är dealen med att folk blir helt till sig över kändisar?
Den där rapparen. Inte var han snyggare än alla andra, inte var han mer karismatisk, inte var han mer välklädd, men den amerikanska kinesiskan blev helt till sig. Typ: "I can't believe att jag träffat värsta kändisen..." och jag bara "I can't believe att du faktiskt vill ligga med honom..." Fast vad vet jag, han kanske var fantastisk på att snacka, eller nåt. Han var ju trots allt rappare.

Borde man inte designa skor med fötterna som utgångspunkt?
Eller är det en jättekonstig tanke? Själv dansade jag runt i platta skor igår och inte en enda gång tänkte jag "aj, mina fötter."

cool bild tagen från Nick Veasey

4 kommentar(er):

Erik sa...

1. Grejen med tjej/tjej-porrdans kan vara att väcka killars uppmärksamhet och påpeka att de inte kan få nåt. Intressant ämne. Har aldrig funderat över det djupare. Dock finns några killar vid nåt universitet i sthlm som har skrivit en kandidat om varför förfester är roligare än själva festen. De kanske vet.

2. Grejen med folk som blir till sig över kändisar visar väl på dålig självbild, gissar jag. Liksom, de blir till sig eftersom de vet att kändisarna är mer värda än dem, och därför ett mål att sträva efter (få i säng). Vi med normal självbild vet att de går på toa och mår dåligt ibland, de med.

3. Kängor är bra stuff att dansa i. Högklackat trodde jag fanns till för att framhäva rumpan, för att därmed lättare få kändisen i säng.

Anonym sa...

Appropå kändisuppmärksamhet, så råkade jag utför det motsatta igår, alltså att en "kändis" tog kontakt. Inte för att han var en kändis direkt men en singer/song writer i alla fall. Vi var hur som helst ute på kontiki igår och långt efter konserten så kom han fram till oss o tackade för att vi lyssnat, gav oss sin skiva och frågade efter våra namn. Säger bara wow, vilken sött bemötande, och också märkligt.. /C

Rim sa...

1. Ja, jag ska ta och höra med dem...

2. Nej, alla kändisar är gjorda av play-doh. De går inte på toa.

3. Jag får mest snyggare vader, jag. Nån som är inne på sånt...?


C: Fan, vad nice. Då vill man ju ligga med dem nästan bara därför... Eller vänta lite nu... Fast det är sjukt trevligt med ödmjuka kändisar!

Constantin: sa...

Men alltså, hur kan man porrdansa med en tjej och ha fokus på killarna runt omkring? Helt FEL fokus om du frågar mig, när du har en hel hög brudhud precis framför dig. Suck. Allt detta knepiga heterosexuella.