tisdag, november 25, 2008

Till flygplatsen


Att åka till flygplatsen förresten.
Jävligt smidigt.
Gratis buss till Kowloon station, in-town incheckning på tågstationen (och därmed dumpa allt bagage) och sen åka Airport Express-tåget (bagagefri!) i 24 bekväma minuter.
Framme.

Jävligt smidigt.



Bild tagen från travelaid.se

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Aaah jag vet! Så jäkla smidigt! Så skönt att slippa dra med sig väskorna på tåget och sen köa på flygplatsen.
Och är man mer än 1 person ska man köpa Expressbiljetten över disk, något billigare då.

Anonym sa...

underbar blogg du har!

Rim sa...

En fördel med att folk kommenterar är att man hittar nya, bra bloggar att läsa...

Jag visste inte att man fick rabatt om man åkte flera. D'oh!

Anonym sa...

Det visste inte jag heller förrän nu sist när jag var nere i oktober. Har väl rest till Hong Kong i typ 10 år, 2-3 ggr/året. Brukar alltid köpa biljett i automaten. Den här gången gick jag fram till den manuella disken, vet inte varför. Å då sa kinesen på taskig engelska nåt om gruppbiljett, bla bla bla. Sparade kanske 20-30 HKD på det. Kaaaaatjing! Det blir ju endel på alla resor man gör!