onsdag, november 12, 2008

Gay salt pinne?

Jag blir medbjuden på middag per telefon tillsammans med Heafer och en annan kollega precis innan jag hoppar på bussen hem till hotellet.


- Mm, jag är skittrött, men jag ska bara hem först så ringer jag upp er när jag är på väg ut, säger jag.

När jag väl klivit innanför dörren tar det 20 sekunder för mig att sparka av mig skorna, krångla av mig strumpbyxorna, knäppa upp bh:n och stå i full färd med att ta ut mina linser. Ungefär här inser jag att det inte finns en chans att jag tänker krångla mig tillbaka in i mitt "utomhusfodral" igen. Så jag ringer Heaf och meddelar att de får äta middag utan mig. Jag tänker stanna hemma och äta kringlor i bara trosorna, nämligen.

Kringlor, förresten. Det är väldigt nostalgiskt, trots att jag inte kan minnas att jag någonsin åt dem som barn. Det kanske bara är för de känns så gammeldags. Vems jobb är det egentligen att böja till alla salta pinnar, undrar jag...

Man kan må lite illa om man äter för många kringlor också, vill jag att ni ska veta.

10 kommentar(er):

Pauline sa...

åh, det där med att komma hem och inte orka krångla på sig hela stassen en gång till känner jag igen. Måste säga att din blogg just nu är min favorit, alla kategorier :)

Erik sa...

Inte nog med att man mår illa. Man blir törstig också.

Varför tar man ut linserna när man kommer hem? Resten förstod jag nästan (inte riktigt, men gissar att det har att göra med att man känner sig för uppklädd, som att jag lossar lite på slipsen om jag haft en på mig), men linserna?

Det finns väl inget obekvämt i att ha linser?

hejdetärrasmus sa...

om man inte tar ut linserna varje dag kan man skada ögonen rätt allvarligt (syrebrist och infektioner). om man haft i linserna hela dagen kan det vara bra mycket mer obekvämt än både korsett och skridskor.

Erik sa...

Ah, den grejen. Gissar att jag har tur med mina då (plus att de är gjorda för dygnet runt-användande). Enda gångerna jag känner av dem är just när jag tar ut dem, eftersom jag oftast petar mig i ögonen då.

Korsett/skridskor-combon ska provas. Den lät fruktansvärd, och jag vill ha den att jämföra med.

Rim sa...

Åh, smicker i kommentarsfältet... Vad fiiiint.
Sen, förutom att det är jobbigt med linser efter en lång dag, vill jag så fort jag kommer hem bara kasta av mig allt. Och dansa runt naken. Typ.

Anonym sa...

Pretzels är kungligt. Varför finns det inga vettiga ställen i sverige som säljer såna!?

Anonym sa...

Pretzels är kungligt. Varför finns det inga vettiga ställen i sverige som säljer såna!?

Anonym sa...

Pretzels är kungligt. Varför finns det inga vettiga ställen i sverige som säljer såna!?

Anonym sa...

Oj! Vilken skum trippel det blev.

F'låt...

Rim sa...

Fan, jag som trodde att kringlor genererade kommentarsstorm... besviken!!!

Kontakta RFSL och klaga!
Diskriminering att bara sälja straghta kringlor!!!