lördag, november 01, 2008

Glorp!

Nu när jag strax är på väg ut reflerkterar jag över det här med alkoholtolerans.

Det är så jävla olika från gång till gång hur mycket man tål.
Man kan vara mer eller mindre tolerant beroende på vad/hur mycket man ätit, hur mycket man sovit, hur uppspelt man är och naturligtvis vad för slags alkohol man intar.

Men just idag, när min mage inte längre smälter, utan snarare förintar, mat känns det inte som om det där spelar någon roll.

Så här känns, snarare än låter, min mage när jag är hungrig: Glorp.
Och likadant när jag är mätt. Glorp.
Som om jag druckit lava eller nåt.
Glorp.

2 kommentar(er):

Anonymous Operator sa...

Hehe, ja det är märkligt med spritkonsumtionen. Ett tag tyckte jag mig se ett samband mellan sömn, mat och sprit. Sova dåligt och äta lite resulterade i brakfylla följt av undergångsbaksmälla. Nu vette fan. Ingenting stämmer längre. Nu kan jag dricka tre enkla öl i glada vänners lag och sedan lägga mig i tid och ändå må som Sodom & Gomorra dagen efter. Orättvist. Om man ändå blir bakis när man är skötsam så kan man ju lika gärna strunta i skötsamheten, hehe.

Rim sa...

Det här är lite läskigt.
Som när ens idoler vinkar till en från scenen...

Anonymous operator... hihihi.