fredag, oktober 31, 2008

Jag är mitt eget största fan...

Min nunneutstyrsel införskaffades i Mong Kok på Ladie's Market för blygsamma 160 HK$. Inte så farligt alls faktiskt. Men sen idag... så hittade jag en kort, axelbandslös svart klänning på H&M och tänkte "Men det är klart att jag ska ha den här i stället för den fula ihopknåpade slinkiga  (klänningen är alltså inte en slampa, bara sydd i ett väldigt glatt material) saken som följde med Mong Kok-utsyrseln. Och sen kom jag på att jag inte hade nån bra väska heller. Har bara en jättestor svart. Så jag köpte en sån också (farligt att jobba hela dagen i accessoaravdelningen!) Och sen bara: Inga skor!

Så jag tvingade med mina två vm-mästare på skojakt och hittade ett par snygga och bra (svarta) på en av de där bakgatorna mellan Queens Road och den andra stora parallellvägen. Billiga. Bra. Svarta. Jag vill inte tänka på hur mycket min "billiga" Halloweenutstyrsel kostade mig i slutändan men medan jag går omkring här hemma och gör mig i ordning iklädd min nya svarta klänning kommer jag på mig själv med att nynna "Du är det finaste jag vet..." åt min spegelbild...
Vi säger att det var värt det.
Oavsett hur dyrt det blev i slutändan.

0 kommentar(er):