söndag, oktober 19, 2008

Jag och värdsliga ting

- Du måste vara väldigt sparsam av dig...

- Va? Vad får dig att tro det?
- Tja, du har ju typ alltid samma kläder på dig...
- Sicken observant jävel du var, då...

Jag har ju egentligen ingen garderob att tala om.
Och ingen större lust att bygga upp nån heller.
Inte för att jag är så himla sparsam...
...men för att jag mest vill köpa dyra saker, och så är det kris, kris i världsekonomin.
Och för att jag har en jävla spärr mot att skicka saker i lådor till Japan sen, när jag måste flytta igen.
Jag tycker alltså det är jobbigare att behöva skicka saker i lådor än att ha en på gränsen till obekvämt begränsad garderob och resonerar att för varje grej jag köper måste jag slänga nåt som väger lika mycket... Det måste ju vara någonting fundamentalt fel på mig.

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Det är nog inget som är fundamentalt fel på dig,men du har fått en släng av galna skosjukan som florerar bland kvinns,kännetecknas av oförklarligt habegär för dyra,onödiga saker under kristider,.men var inte orolig,det går över när pengarna tar slut. Ha det.

herro sa...

Rim! Jag älskar din blogg. Verkligen. Saknar dej härborta... Kramar Karro-chan

Rim sa...

Aaaaw, Karro-chan!
Fan vad roligt att du läser bloggen,
det visste jag inte!
Jag saknar dig också!
Och alla andra med för den delen...
Ganbatte som fan nu, jag vet att ni sliter där borta!

Brandon Lee: Nej, det har jag ju inte alls ju. Det är ju nästan inte klokt vad shoppingbefriad jag är just nu. Och jag har banne mig inte köpt ett enda par skor sen... sen... Jag minns inte ens!!! :P

Rim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.