lördag, oktober 04, 2008

Stålsträngar

Efter en och en halv veckas konstant spelande på gitarren har den, i begynnelsen, väldigt skarpa smärtan av att trycka ner stålsträngar ersatts med förlust av känsel i fingertopparna. Numera känns det som om jag har doppat fingrarna i smält stearin och låtit det stelna. 

Det är en rätt udda känsla. Så nu går jag och drar fingertopparna mot alla möjligt bara för att kolla hur det känns.

-Rim, måste du gå och dra med handen längs med väggen hela tiden? Det blir smutsigt!
-Hrm...

2 kommentar(er):

Anonym sa...

rim rim fina rim.
nu har jag tagit igen alla blogginlägg jag missat på sistone och shit vad jag är avis på ditt liv.
jag vill också vara i hongkong på väg mot tokyo, men vad gör jag? jag sitter i ett kallt och regnigt sverige och längtar bort.
kanske för att det är söndag och imorgon börjar plugg och jobb igen.
bajs för det, men det är gött att unna låtsas att man är nån annanstans!
många många pussar. du är mycket fin!

Rim sa...

Aaaw, Assis. Du kan få komma hit och vara au pair åt min dator eller nåt...! Du behöver inte städa så mycket, men jag kräver att du använder hotellpoolen minst en gång i veckan...

(Jag saknar dig också.)