torsdag, oktober 09, 2008

Hjärtan och fyrkanter

Alltså det här med att "dejta". 

Kom igen.
Det är ju bara larvigt.
Styltigt. Hackigt. 
Förutfattade meningar om hur man ska bete sig mot varandra.
Vilka viktiga frågor som ska ställas (Joråmensåatteh... Hardunågrasyskon? Äldre? Yngre? Intressant. Intressant...).
Och analyserandet efteråt sen då.
Vad menade egentligen människan med den kommentaren!?
Orka. 
Säger bara det: Orka.

Så jag har bestämt mig. 
Jag dejtar mig själv.
Funkar skitbra.
Hittills har jag köpt mig själv en ring på Tiffanys & Co som jag verkligen hade lust på. Inte jättebillig, men vad fan. Jag är så himla fantastisk.
Till exempel:
Säger jag aldrig saker som gör mig ledsen. 
Vet jag precis när det är läge för glass. (Alltid.)
Krånglar jag aldrig om vilken film vi ska se. 
Vet jag att uppskatta en god frukost. 
Har jag samma favoritböcker som mig själv. 
Ja, och plus att jag är rätt snygg och rolig också. 
Så herregud, jag hade ju lätt kunnat köpa mig en ännu dyrare ring!

Och hallå, vad gullig jag är. Jag fattade liksom till och med att jag inte ville ha en vanlig tråkig ring. Och ingenting i guld heller. Så jag köpte mig själv en ring i silver som är fyrkantig. 

Enda nackdelen med att dejta sig själv är möjligen hångelbristen.
Det är extremt svårt, för att inte säga omöjligt, att hångla med sig själv.
Synd. För jag är rätt bra på att hångla också.

Och då återstår endast en fråga: 
Om en ring är fyrkantig, är det fortfarande rätt att kalla den "ring" då?
Jag bara undrar.

7 kommentar(er):

Anonym sa...

Vad glad jag blev av att läsa det där (: du skriver bra och glädjande (ofta). endel tränar väl hångla med sin hand...

Anonym sa...

Har just hittat till din blogg och måste säga att du bjuder på rolig läsning :-)

Jag funderar själv på att åka till Hong Kong (för att studera att halvår). Skulle vara kul att läsa vad du tycker om Hong Kong (du kanske redan har skrivit om det men jag har inte hunnit så långt, haha;)

Ha det bra!

hejdetärrasmus sa...

testa en spegel. då får man i alla fall den där fina t minus 5-4-3-2-1-effekten av att någon tittar en djupare och djupare i ögonen.

inga garantier för kvaliteten på det taktila, dock. kan eventuellt hjälpa att för-värma spegeln med en hårtork.

Rim sa...

Fy fan vad härliga ni är! Jag kanske bloggar upp mig i brygga när ni kommenterar så fint.

Ester: Då föredrar jag kanske armvecket i stället.

Michaela: Om du inte orkar läsa vidare kan jag sammanfatta: Jag gillar Hong Kong! Det är nog en väldigt trevlig stad att vara utbytesstudent i!

Rasmus: Bara för att en ursprungligen kommer från asien betyder det inte att man förärats med en platt näsa. Hångel med spegel går ju inte. Förresten tycker jag inte om när folk ser en djupt i ögonen när man ska hångla. Det slutar ju alltid med att man måste skela... Bättre blunda då.

Anonym sa...

äh, hångel fixar sig, du kan ju alltid vispa runt med tungan i din egen mun några ggr om dagen och dessutom ka du då ALLTID hångla i smyg, och tafsa på dig själv är busenkelt.//VV

Jakob sa...

Rim du är så konstig :-) Förstår du inte att det finns normer man måste hålla sig till: ringar ska vara runda!!!

Anonym sa...

Jag har nyligen precis som Michaela hittat till din blogg, och jag njuter av alla inlägg jag läst so far. Du skriver intressant och underhållande, haha. Bara det jag ville säga