onsdag, oktober 29, 2008

Varma ögon

Jag har sovit så lite att mina ögonlock blir sådär varma när jag blundar.

I morgon kommer jag lida av en ännu värre sömnbrist eftersom de som bor ovanför mig håller på med någonting som härifrån låter som om någon möblerar om. 
Fast lite ryckigt liksom.
Såhär ungefär låter det:
Släpa, släpa stol. Tystnad. Tystnad. Släpa stol. Tystnad. Tystnad. Tystnad. Släpa, släpa, släpa stol. Tystnad. Och så håller det på. 
Och så märker jag att jag ligger i sängen med musklerna på helspänn och väntar på nästa oljud.
Hittills har de inte gjort mig besviken.
Det tragiska här är att jag var så sjukt trött när jag kom hem men lät bli att sova för att jag inte skulle bli pigg. Och sen gick jag och la mig för ett bra tag sen... Men så bestämmer sig grannarna för att möblera om och nu är jag naturligtvis klarvaken. 
Skulle kunna gå till jobbet på en gång. Typ.
Skulle kunna yxmörda folk som saknar vett. Typ.

1 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

så länge dina grannars aktiviteter inte resulterar i småbarn (vilket de utifrån din beskrivning mkt väl skulle kunna iofs) som studsar studsbollar i golvet/ditt tak så kan du vara nöjd tycker jag. eller så länge de inte lyssnar på budget-reggae på ljudsystem modell ungkarl. (gzuz i hate my neighbour)