onsdag, oktober 15, 2008

Mer lästips!

Det ena lästipset är en extremt välskriven kort blogg. 25 inlägg bara. Jag snubblade in på den härom dagen och mitt hjärta pep till och sprang och gömde sig under närmsta täcke.



Det andra lästipset är en udda bok som jag snubblade över för ett par veckor sedan när en bokaffär hade flyttrea. Det fanns bara några skruttböcker kvar, såna som ingen ville ha såg det ut som, men den här kaxiga jäveln stack ut, så jag tog med den hem och läste den och ögonbrynen åkte ständigt uppåt. Zhu Wens "I Love Dollars And Other Stories of China" är, för mig, en stilistisk aha-upplevelse. Jag har aldrig läst en bok skriven på det här viset. Jag vet liksom inte vad författaren vill! När jag har läst ut den har jag fått inblick i ett par olika karaktärers vardag i Kina. Det är som ett tittskåp. Observera, gå vidare. Observera, gå vidare. Sjukt intressant fast på nåt sätt samtidigt alldaglig bok som rekommenderas särskilt till Lena aka. Vandrar Vild!!!

3 kommentar(er):

BusyBee sa...

Bzzz, sirimagnusdotter duger kanske en stjärnklar höstkväll som denna... [ironisk] men inget går upp mot Veckorevyns Bästa bloggare 2k8: http://kenzas.se/ (guuuuud så bra!!!)
[/ironisk]

Nu ska jag ut och rasta mitt bajsmonster under stjärnornas och halvmånens iskalla sken.

Rim sa...

HAhahaha, bajsmonster!

siri magnusdotter. sa...

oj, vad lustigt. det här ramlade jag över, barasådär. fint. gammalt, men fint!