tisdag, oktober 28, 2008

A-a-a-ah-ah-ah (en ananas)


Igår var jag zombietrött hela dagen.

Det börjar bli lite tjatigt att gå upp vid 05:30.
I stället för att gå hem och sova, som en vettig människa kanske skulle gjort,
lurade jag med mig en kompis till Mong Kok för att leta Halloweenutstyrsel.
Men jag hittade i alla fall nåt fint att klä ut mig i.
Och ris i en jätteannanas!
Det ni!
Det är inte varje dag!


"Jag har hört att de återanvänder ananaserna..." berättar mitt sällskap.
Vi kontemplerar möjligheten under tystnad och sen fortsätter han lite osäkert
"Det är ju inte som att folk slickar på dem..."

Moahahahahh.
Jo.


4 kommentar(er):

Erik sa...

Smakade riset ananas?

Vidare borde du prova på att gå upp 04:30 i en vecka eller så, bara för att få njuta när du väl får sova ända till 05:30.

Eller gör det extremt. Hoppa över sömnen en natt, så kommer du vara extremt tacksam mot att få sova till 05:30 dagen därpå. ;-)

Rim sa...

Det var ananas i riset.
Men kolla vilken galet stor portion!!!

Nej, jag vill inte gå upp kl 04:30!

Erik sa...

Klart det är stor portion, det är hongkongister(?) vi pratar om. Har du blivit tillvänjd deras hobbit-matvanor så till den milda grad att du inte ens reagerar längre?

Ang. sömn osv så har jag kommit strax halvvägs genom hela bloggen nu - betar av något gammalt inlägg om dagen - och tror jag kan ha kommit på lösningen. Res en sväng till Sverige och tillbaka. Det resulterar i jetlag, vilket alla vet resulterar i att man är supervaken när klockan är sådär 03:00.

Rim sa...

Jag har vant mig någorlunda, men ananastallriken var urgröpt. Urgröpt! Fatta vad mycket flied lice! Sanslöst!!!!