fredag, oktober 03, 2008

jag bestämmer: ingen karaoke

En av tjejerna som jobbar på min avdelning fyller år. Jag har sagt att jag ska komma på hennes födelsedags/karaoke-grej i kväll, men när mitt pass är slut är även jag slut. Jag vill verkligen dra ut med mina kollegor och sjunga karaoke, men då kommer jag vara helt slut även i morgon på jobbet, och viljan att åka hem och krypa ner i sängen är starkare än den att skråla ikapp till Cranberries "Zombie" så jag bestämmer mig. Jag åker hem. 


-Men Rim, du gör ju alltid så här...
-Vad då för nåt?
-Du är som ett barn. Du säger att du ska komma men sen "känner du inte för det" och så åker du hem och gör alla besvikna.

Jo. Jo, det stämmer. Det är ju ett helt själviskt beslut. Men till skillnad från ett barn har jag faktiskt lyxen att kunna bestämma över mig själv. Det är ju skithärligt! Bara: "Mjääh, jag tror jag vill åka hem... faktiskt." och så gör man det! Stackars, stackars de som inte fattat att det är det roliga med att vara vuxen!

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Du kallas för barn, jag kallas för tant när jag gör det. Men åh, vad skönt det är :)

Erik sa...

Bah. Och humbug. Glöm inte humbug.

Koffeintabletter är perfekt för såna tillfällen. Gå ut på fest och var äckligt trött morgonen därpå. Få i dig 200-300 mg koffein, och skjut på tröttheten tills du har tid över till den.

Det är tack vare apotekets koffeintabletter jag tagit mig igenom fyra års heltidsstudier =)