onsdag, oktober 08, 2008

Jag och min nya pojkvän

Ocean Park, och som jag förstått det, alla andra slags nöjesparker i stan, kör nu med Halloweentema. Överallt i parken smyger, hasar och kastar det sig fram riktigt äckliga, läskiga, och ibland bara coola, karaktärer och skräms. Men det som lockar de flesta är spökhusen. Sju tror jag minsann att de ska vara. För en sån som jag, som trots att jag umgicks med Gastarna på Liseberg på fritiden ändå inte vågade gå Gasten är det en rätt... otrevlig överraskning. Här går man och tror att man ska få åka karusell, men icke. 


Nåväl, efter en en och en halv timme lång väntan släpps vi in i det första spökhuset och döm om min förvåning och besvikelse när jag upptäcker att det inte är så läskigt... Sen åker vi en bergochdalbana och sen 4th Dimension som är ett spökhus och ett "Lustiga huset" i ett. Och jag dör av skräck. Springer ut och kastar mig i närmast trygga famn...


3 kommentar(er):

Jakob sa...

Åååå vilka vackra barn ni kommer att få :-)

Anonym sa...

Men Riiiiim! Vad är det för coola rockstar superhjältekläder du har på dig? // Ozziiii

Rim sa...

Jakob: Ja, sannerligen! Och många ska de vara också!

Ozzy: Jag blir helt glad ända in i själen för den kommentaren. Byxorna, eller vad de nu är, kommer från den bästa butiken jag hittat här i Hong Kong. Lite dyra, men tamejfan värda det när de förvärvar en sån komplimang...! =D