torsdag, oktober 30, 2008

Dagen Före

I morgon är det Halloween.

Idag har jag, inte bakisångest, men förisångest.
Halloween är tydligen apstort i Hong Kong Kong och hela Lan Kwai Fong kommer myllra av spöken och slampiga häxor. 
Jag ska inte dit.
I stället ska jag, utklädd till "sexy nun" (det står det på förpackingen. Antagligen så ingen ska tro att det är en äkta nunnedräkt de får med sig hem) dra till en klubb i Causeway Bay som en av mina kollegor hyrt.
Alla medarbetare som inte måste jobba tidigt skift på lördagen kommer vara där.
Rätt många kollegor alltså.
Inte bli för full. Inte bli för full. Inte bli för full.
Eller åtminstone låta bli att hångla med folk som jobbar under mig...
Jo men...
Det ska jag nog klara av.

1 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

hångla uppåt, sparka nedåt - klassisk devis