söndag, oktober 19, 2008

Uppåt, framåt...

...eller i alla fall sidledes i cirklar rör jag mig när jag nu temporärt ansluter till H&M Centrals VM-team i Hong Kong och lämnar mitt golv i tre veckor. (VM är alltså Visual Merchanding. VM:arna jobbar med att matcha om väggar eller klä mannekänger eller ställa fönster, allt det som har med presentation att göra, typ.) 


Jag har två (2) anledningar till att hoppa över till VM-teamet. Den första (1) är att jag känner att jag har full pejl på avdelningsledarbiten, den andra (2) är att jag redan håller på och matchar om, bygger om, byter kläder på mannekängerna på min avdelning för att boosta försäljningen, fast vill lära mig att göra det snabbare. Mycket snabbare. Och för att klara av det behövs mer erfarenhet. Dessutom tycker jag att VM-biten är jävligt kul (3!?). 

Att springa runt på sitt golv och snubbla över nåt plagg som ser lite bortglömt ut på en hylla och tänka "Men vad fan, det här är ju ett bra plagg! Det borde sälja bättre..." och sen hänga upp det på en vägg, lägga det på ett bord eller bara flytta det på något sätt och sen se hur det i slutet av dagen bara är ett fåtal plagg kvar... Det, mina vänner, är sjukt tillfredsställande! Ska bli skitkul att få hålla på med bara det ett tag!

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag var på H&M i Central igår, Queens Road eller hur, spanade lite efter dig när en i sällskapet letade efter ett par byxor hon sett hemma i SVerige. Eller, jag spanade efter en icke-kines, såg ingen. Ser jag dig nästa gång så säger jag hej.