tisdag, oktober 14, 2008

Hår

Det här med hår.

Skitviktigt för somliga.
För mig.
Ett snyggt hår säger mer än 1000 ord.
Ungefär.

Så jag är naturligtvis aningen förtvivlad över att jag inte kan hitta hårprodukterna som håller mitt bångstyriga hår i schakt här i Hong Kong. Men sen surfade jag in på lookfantastic.com och fyra dagar senare låg det ett paket på mitt bord.

Fördelarna med att beställa sånt här på nätet är flerfaldiga:

1. Man slipper springa runt halva stan och leta efter hårprodukter som inte finns i stan
2. Det är tusen gånger billigare

...ok, kanske bara två fördelar då.

Men kolla



              

Köpt på frisörsalong i Norge                            Köpt online
         460 SEK                                                      160 SEK*


*inklusive frakt, mind you

6 kommentar(er):

Erik sa...

Det här med hår är intressant. Dels för att man vill ha det snyggt och lättskött samtidigt som det ska gå ihop med resten av ens personliga stil.

Jag har gjort det enkelt för mig. Hela jag skriker kombination av amerikansk 70-tals-rocker-hobo och britpop. Hårmässigt innebär det att jag klipper mig 4 gånger om året och bryr mig inte om det stylingmässigt däremellan. Man får inte vara dum om man vill bli rik.

Anonym sa...

Jag klipper mig också ungefär 4 gånger om året ... nej, jag menar vart 4:e år ungefär! Men inte blir jag rik av det.

hejdetärrasmus sa...

sjukt billigt ju! bra eftersom de har hela american crew-sortimentet och min p.s.-parfym. och jag blir helt varm i hela kroppen över carbon offset-grejen. fin affär!

Anonym sa...

Håret är verkligen en jätteviktig del. Den enda accessoar som man har på sig 24h!

Unknown sa...

asså nu ska inte jag vara den som är sån... men kan man verkligen vara säker på att det är äkta... /en uppskrämd laikan. kolla in www.crimemedicine.com så kommer ni förstå!

Rim sa...

*160 spänn inklusive carbon offset-tillägget faktiskt!

Hellre snyggt än lättskött för min del faktiskt. Men det hade ju varit fantastiskt att kunna glida upp ur sängen och bara... springa ut bland folk.

Och ja, jag är rätt säker på att det är samma grejer. Jag har redan använt min produkt och den verkar fin. Sitter och försöker förutse hur snart resten av mina hårprodukter kommer ta slut så att jag hinner beställa nya i tid...