fredag, oktober 10, 2008

kallt på stranden

Jag inbillar mig att jag har acklimatiserat mig så fint här i värmen. Och det är nog sant. Det stör mig inte ett dugg att det är 32 grader varmt redan klockan 7 på morgonen.

Igår gick jag ut, på väg till jobbet, och insåg att det blåste. Fy, fan. Jag tog inte med mig nån tröja. Jag kommer bli sjuk. Precis så tänkte jag. 
Då var det 28 grader kallt ute.

Och så frågar en av mina kollegor vad jag ska hitta på på min lediga dag. Gitarrlektion och bio på kvällen. Stranden på morgonen, säger jag. Inte kan du väl dra till stranden nu!? Det är för kallt för att bada! utbrister kollegan förvånat. Fortfarande: 28 grader varmt. Uppenbarligen har jag lite mer acklimatisering att ta itu med innan jag befinner mig på samma nivå som Hong Kongianerna*

*Jag har kommit fram till att det är så de måste kallas. Hong Kongianer. Mycket bättre än Hong Kong-bor... fast inte helt bra ändå. Någon som har fler förslag på vad man kallar invånarna i Hong Kong? Rasmus? 

5 kommentar(er):

Anonym sa...

hongkongisarna hongkongar hongkongare?????

//v-v

Jakob sa...

Jag vill säga "Hongokonger" av någon anledning ... låter som "Hottentotter".

hejdetärrasmus sa...

hongkongeser? (har alltid haft ett gott öga till ordet kongoles)

BusyBee sa...

Tror faktiskt Hongkongnes är det gängse namnet för en HK-bor. Kommer från engelskans Hongkongnese.

Anonym sa...

Hong Kong låter som King Kong... och för att underlätta så blir det KK...