fredag, september 28, 2007

Livet tar en tvärvändning.

Jag har fått jobb. Eller... jag har fått ett nytt jobb, kanske det heter. H&M Japan kan nu tillgodoräkna sig en styck Rim som "floor manager". Hurra! Det gick vansinnigt fort, och jag har inte riktigt hängt med i svängarna, men om en månad flyttar jag till Oslo för att genomgå H&M:s boot camp, eller "utbildning" som de kallar det. Under nio månader ska jag utrustas med allt som behövs för att vara med och öppna affär i Tokyo. Första affären i Harajuku, åt Omotesandohållet, och andra i Ginza.

Jag ska inte bara vara med och öppna affär, jag får vara med och intervjua de som ska jobba där. Jag räknar med blod, svett och tårar och kanske tusen timmars övertid i veckan... men som sagt, det är inte förän om 10 månader. Först ska jag bo i Oslo. Kanske lära mig lite norska, göra den här bloggen till en lögn... snart får ni vänja er vid att höra om vad jag pysslar med i Norge istället... eller kanske borde jag låta bloggen vila?

Det är fortfarande lite overkligt. Vakuum i hjärnan. Men hepp! Så kan det gå!

7 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

You gotta be kiddin' me! Det låter faktiskt som världens fetaste jobb. Är det det?

ajja sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! *grön av avund* GRATTIS!!!!! Då vet man vem man ska dra i om man vill byta liv och land sen när affären är öppnad ;)

Men du för att gå på frågor lite ytterligare. Du skrev om ramadan några sidor bort. Vart kommer du ifrån? Ellers om man får fråga mig om jag ska svara rätt, vart kommer dina föräldrar från?

Anonym sa...

Grattis, vad kul! Hur fick du jobbet? På annons eller kontakter i Tokyo?

Rim sa...

Ozzy: Det vet jag inte än. Om jag ska blicka in i framtiden tror jag att det kommer skrivas mycket gnäll om långa arbetsdagar och för lite betalt i bloggen framöver, men lite coolt är det allt.

Ajja: Mina föräldrar är från Det Fjärran Arabien. Eller mellanöstern, om man så vill...

Anonym: Jag fick jobbet för att jag var så sjukt driftig och skickade iväg ett mail till någon på H&M och frågade var man kunde hitta info om rekryteringen för H&M Japan. Svaret löd: "Du kan skicka ditt cv till den här majladressen." så det gjorde jag, och resten är historia... eller nåt.

Anonym sa...

VA I HELVETE, syster! När fick du reda på det här? Har du varit på intervju och allt redan? Förstår du vad det här innebär? En jävla massa! Fantastiskt. OM tröttnar på IKEA så vet jag vem jag ska komma med lite fjäsk till för jobbbyte. Au revoir.

Anonym sa...

oh! hurrahurra! vad superkul :D

grattis!

tanja sa...

Grattis grattis!!

Nu kan du bo ännu längre i din älskade Tokyo:)!
Men man måste betala för alla drömmar, Rim. I ditt fall blir det kyla i Oslo. Och deras pricer...att jämföra med Tokyo...

Jag måste säga att jag är imponerad av din initiativ! Fortsatt så!