onsdag, september 19, 2007

På allmän begäran: Ögonbryn - fortsättningen.

Det är alltid lika roligt att kolla upp vad folk har sökt på för att hitta till den här bloggen. Många har hittat hit genom att söka på "yellow" eller "tokyo" i olika kombinationer med till de lite roligare hör:

"gei med pojkar"

"kanelbollar"

"bög olof"

"spilla spall spullit"

"säljer handjobs"

"tokio hotel"

"knullkompis"


Otroligt många har dock hittat hit genom att söka på "ögonbryn" och jag ska ju naturligtvis inte göra dem besvikna. Jag har ju som sagt upptäckt att ovanligt snygga ögonbryn kommer av att man klipper sina ögonbryn och inte bara plockar dem. Lättast är att använda en liten kam också, ungefär som frisörerna gör när de klipper hår, för att undvika att klippa "jack" i sitt ögonbryn.

Det faktum att det är nästan omöjligt att låta bli att klippa lite jack första gångerna räddas av en ögonbrynspenna. (Aldrig ägt en ögonbrynspenna förän jag började klippa ögonbrynen... hrm...) Min är grå: Auto Natural Brow Liner från Maybelline. Funkar skitbra när man har klantat sig lite eller om man bara vill forma ögonbrynen extra mycket.

5 kommentar(er):

Anonym sa...

Vad använder du för sax? Finns det minisaxar? Jag har använt en nagelklippare hittills..

Rim sa...

Japp, japp! Minisax! Kan man säkert köpa... lite här och var?

Anonym sa...

..och lite puder för att täcka över blodet som blir när man klipper mer fel. Är det verkligen säkert att ha vassa föremål så nära ögonen? ;D

Rim sa...

Haha, där har man en bra anledning att klippa längs med en kam. Då riskerar man inte att klippa sig i skinnet.

Anonym sa...

Oki girlie, Where did ya find this place?!!
Jag tror jag har letat overallt for ngt stalle dar dom plockar ogonbryna med trad. That's how we do it back home! Men forgaves inte hittat ngt stalle!
Vart exakt ligger lady's?