söndag, september 30, 2007

Nichome

Äntligen kom jag till Nichome, gaydistriktet i Shinjuku! Lyckades samla ihop några av Tokyos finaste brudar, egentligen för att gå till en annan klubb i Shinjuku, men till slut blev det gaydistriktet. Jag har fortfarande inte jättestor koll på hur vi hittade. Det är jobbigt långt om man inte vet vart man ska. Klubben vi hamnar på heter Arty Farty, säkerligen var den ursprungliga intentionen att den skulle heta Artsy Fartsy, som man skämtsamt brukar säga om någon eller något konstnärligt, men nu heter den alltså Konstnärligt Pruttigt istället.

Stället är fullt av män som knuffas och trängs på dansgolvet och stämningen är... sinnessjuk hög. Snart skuffar vi också omkring bland alla karlar. Jag får syn på en ett par Shibuya kattungepojkar. Och om de straighta kattungarna är vansinnigt groomade med minituöst genomtänkta kläder och accesoarer så var de här... tänk er en solbränd Ken-docka: perfekta tänder, perfekt solbränna, håret slingat till en perfekt honungsgulbrun färg och sprayat härifrån till evigheten för att hålla sig precis så fluffig och spetsigt som det ska vara. Jag smälter lite i hjärtat åt dem, och snackar upp dem vid baren såpass mycket att jag får känna på håret. Det är stenhårt och tar tydligen lite mer än en timme att fixa. Jag önskar lite att jag hade tagit kort. Nån gång vill jag också lära mig hur man får håret att stå så. Om jag skulle spraya och tupera mitt hår så håller det i max två timmar innan det sakta dalar och när det väl gått söderut brukar det se fördävligt ut sen... Undrar hur kattungarna gör. Det kanske är ett tvåmannajobb?

5 kommentar(er):

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Anonym said...
Tjena, fin blogg : ) Ska åka till Tokyo imorgon och undrar bara vilken bar man bara måste besöka vid en tredagarsvistelse. Såg förresten att du ska börja jobba på H&M, good choice, då kan vi nästan säga att vi är kollegor även om jag jobbar på inköp. Måste vara coolt att vara med att dra igång en helt ny marknad.

/Niklas

Rim sa...

Niklas: Jag slarvade bort din mejladress, skicka igen?

Anonym sa...

Hej. Nu har jag läst igenom hela din blogg. och jag måste säga att d vart en riktigt rolig upplevelse. En anna rolig sida är www.gaijinsmash.net . iaf så ser jag framemot dina fortsatta framgångar i japan. /q

Rim sa...

q: Har du läst igenom HELA bloggen? Det var ingen dålig bedrift! Tack för intresset och välkommen till läsarkretsen! Ser fram emot dina framtida kommentarer! (^_^)v