torsdag, september 27, 2007

押す!戦え!応援団!




Efter Tokyo Game Show påmindes jag om hur bra "Osu! Tatakae! Ouendan!" är, så nu har jag spelat det oavbrutet i två dagar och låst upp tjej-cheerleaderbanan. Hurra! För er som inte har nån koll så är det alltså ett... dansspel, fast till Nintendo DS. Man är lite olika tuffa gubbar, eller som i mitt fall nu, brudar, som hjälper folk som har problem genom att dansa! Eller snarare så hejjar man på dem så att de klarar sig igenom sina problem. Tänk om livet vore så enkelt! "Har du problem? Men jag dansar lite här åt dig, så blir det bra sen!" Ryktet på gatan säger att det finns en uppföljare. Varför har inte jag den?!

För er som inte bor i Japan finns det en annan variant på engelska efter vad jag har hört: Elite Beat Agents, som jag dock inte har spelat det själv.

OSU!

2 kommentar(er):

ajja sa...

Uh men hallå! Ett tag när jag läste dig va du hemma i Sverieg och det var bara för ett litet tag sen? Och nu är du i Japan igen?!

Vahändervadärnyttvavava?

Rim sa...

Haha, ja, jag var i Sverige under en månad, men sedan slutet på juli har jag befunnit mig i Japan. För att förvirra saker ytterligare ska jag snart flytta till ytterligare ett annat land, men det är en annan historia...