söndag, september 16, 2007

The nights of Camelot!

Det är lördag och jag har lovat två svenskar som jag knappt känner att ta med dem ut på klubb. Den ena är Mikael och den andra är Astrid, bruden som fick mitt nummer av Papa-sans kompis kompis som hon jobbar som au pair hos. Och plötsligt får jag lite panik. Jag och japaner brukar gå ganska bra ihop, det är som Mikael säger, de tycker ju att man är konstig ändå, så det är bara att släppa alla såna tankar och vara sig själv, men svenskar... Svenskar är lite läskigare och plötsligt upplever jag en känsla som jag nästan glömt exsisterade, den av att oroa sig för vad andra människor tycker om en.

Jag samlar ihop lite annat folk också, för säkerhets skull, men i slutändan är det ändå jag, Astrid och Mikael som hamnar på klubb tillsammans. De andra sticker hem eller till andra klubbar. Lustigt.

Viker av från det vanliga klubbstråket och hamnar på Camelot som ligger vid glassbaren som heter Sweden. Och jag skojar inte: Vi har sjukt kul. Vi startar på ett dansgolv och så fort vi tröttnar på musiken så hoppar vi till nästa. Det är en bra klubb det där, Camelot, och sällskapet är verkligen inte dumt det heller! Ska nog ta med dem ut och leka fler gånger.

Cyklar hem från tåget runt 7-tiden och jag ser att det kommer bli en strålande dag. Synd bara att jag kommer att sova bort hälften av den...

0 kommentar(er):