tisdag, juli 08, 2008

Arvika: Dag 1

Anländer till Arvika efter en mördande het tågresa utan AC. Jag har oväntat sällskap på tåget av en av mina arbetskamrater som också ska på festival. Hoppar in i en bil med henne och ytterligare en arbetskamrat som bor i Arvika till campingen. Det är inte förrän i bilen som jag upptäcker min största packningsmiss: Den förköpta biljetten hänger kvar på väggen i min lägenhet i Oslo. "Det är bara pengar" intalar jag mig själv när jag inleder festivalen med att köpa en ny biljett för dryga tusenlappen.


Första kvällen kickar Robyn rumpa på scen Apollo. Svårt att tänka sig att det är samma brud som för x antal år sedan sjöng "do you really want me/am I really special" i silverjacka. Eller att det är samma brud som provat, och dansat runt med, mitt kaninhuvud på backstage på Stora Scenen på Liseberg. 

Åh, nu kom just nån in med en jättebalja jorgubbsyoghurtglass från 7-eleven! Slutbloggat.

0 kommentar(er):