lördag, juli 12, 2008

två dagars varsel...*

...fick den siste texas-japanen innan han måtte packa ihop allt han släpat med sig och kasta sig tilbaka till Tokyo. Trots att jag tycker att det kanske är lite väl hastigt kan jag inte låta bli att önska att det var jag som fick åka. Inte så att jag har särskilt bråttom att flytta ifrån vänner och familj, jag är faktiskt en smula livrädd över hur det kommer gå, men den senaste tiden har jag bara gått och längtat. Mest av allt har jag längtat efter att låta fötterna ömma på gatorna i Shibuya.


Om jag fick önska mig en hurdan dag som helst nu skulle jag vilja gå mig trött i Shibuya, ta en sojalatte på det alltid lika rökiga caféet, sedan fortsätta på shoppinggatan mot Harajuku där de har de fina grabbbutikerna som slutar med Anna Sui-affären och sedan käka en lax- och spenatcrèpe på det där stället som ser lite ut som Villa Villerkulla!


*bloggat från Säfflebussen!


1 kommentar(er):

Anonym sa...

Hej... Så Tokyo är bra alltså? Om allt går som man vill så kanske vägarna bär dit. Har du tips och råd vad man ska tänka på som ny i Tokyo så kan du väl skriva en rad?

www.lussefia.blogg.se