onsdag, juli 23, 2008

"Nu alla barn blir det barnprogram!"

Igår bjöd Nikku mig och min gäst på mat hemma hos några vänner som han är och hälsar på. Det var sjukt gott och trevligt och så mycket som jag skrattade tror jag inte jag har gjort på länge!

Tydligen tycker norskor att alla svenskar verkar snälla. Det är helt och hållet Astrid Lindgrens fel eftersom norskorna tror att alla svenskar pratar precis som i "Lotta på Bråkmakargatan". Sådär övertydligt och banrvänligt liksom. Norrmän som pratar barn-tv-svenska kan för övrigt vara det roligaste som finns. Fick veta att svenskar ofta kallas för "söte bror" av norrmän, och den ena norksans teori var att "bror" kommer sig av att Sverige och Norge har varit en union att "söta" för att de tycker att vi är sådär söta... när vi pratar. (Ska de säga, liksom!)

I övrigt har Nikku sökt till Cirque du Soleil i Tokyo. Så kan det gå om man tillbringar blott en vecka i världens bästa stad. Man gör allt för att kunna bo där på heltid. Lycka till Nikku-Nikku!

2 kommentar(er):

Pontus N sa...

Ey! Rhyme el Sis, vilken butik i Tokyo ska du jobba på?
Tjejen har fått på jobb på H&M Japan! Harajuku butiken från Oktober. Det var jävligt roliga nyheter. Vet du hur semester och liknande ser ut för Japanska medarbetare på H&M Japan?

Idag var det en kändis i kassan. Men varken jag eller min kollega kom ihåg vad hon heter. ÄR man verkligen en kändis då?

Rim sa...

Ponchan!!! Vad fan!? Grattis till tjejen!!!

Hur liten kan världen bli egentligen?
Allvarligt talat, nu får den skärpa sig... ;)

Jag vet dock inte vilken butik jag kommer jobba i än. Vi öppnar ju i Shibuya nästa år, hoppas på att få jobba där, jag.