tisdag, juli 22, 2008

Djävulsmåndag

Jag gillar måndagar. Jo, det gör jag, helt ärligt.
Kommer allt som oftast till jobbet utvilad, pigg och helt sjukt peppad på måndagsmornar.
Men det här dagen...

Ni vet, när man har en plan. Okej, man vet på ett ungefär hur dagen kommer se ut och att det kanske kommer bli tufft är att hinna med allt vi ska, men vad fan, det är väl bara att lägga i en extra växel och springa i stället för att gå, och när man tycker att det går rätt bra ändå, det kanske inte blir så farligt som man trodde. Då, och först då, får man veta att delar av provrumsområdet kommer rivas. (Ja, det är klart vi snackar jobb här!) Och sen känns resten av dagen som att springa i uppförsbacke. I motvind.

Men, men, alla överlevde ändå. Och jag har Lärt Mig Saker.

Fast jag har världens bästa besök här och kommer hem till en helt nystädad lägenhet, och nu ska jag få pastasallad så det kunde vart värre. Nu är det rätt bra faktiskt.

2 kommentar(er):

Pontus N sa...

"...jag har världens bästa besök här"

Men rim, jag är ju inte alls där! Jag är ju här! Du allt bra kul du, sis...

Förresten, jag har också börjat gymma! Det finns ett grymt gym inom IKEAs väggar här, så nu siktar jag på att se ut som en Pitt/Schenkenberg när jag kommer till Japan igen. Fast... där borta skulle väl alla säga; ポンちゃん、太ったんじゃない? De smärta kräken!

Rim sa...

Hahahhahah, ja, det skulle de nog...

Lyllos dig som har gym på jobbet!