tisdag, december 01, 2009

Gårdagens äventyr

Igår när jag tvingat med min nyaste trainee till Wired Cafe efter jobbet för att käka deras asgoda french toast som man aldrig kan beställa på lunchen eftersom man är hungrig och vill ha "riktig mat", fick jag ett sms från Makoto som undrade om jag inte ville hänga med och kolla på julljusen på Omotesando.

Egentligen känner inte vi varandra särskilt väl alls, jag och Mako-chan,
men Makoto är en människa med en rätt trevlig ADHD-störning som går ut på att han alltid är pigg på att göra någonting kul. Med vemsomhelst. Mest hela tiden.
Och tydigen är han inte rädd för att träffas för att "bara hänga", vilket japaner annars kan vara relativt dåliga på.

Ungefär så låter det när man är med honom:
Nu? Nu? Nu? Vad ska vi hitta på nu? Vadvillnihittapå?Jagvetvikangåochdrickadrinkarpåcatstreet, låterintedetbra? Jagärhungrig, jagvillätagrillspett, kanvigånudå, komsågårvi!
...och det är väldigt svårt att inte ryckas med.

Han ringde också upp en av sina bästa vänner, Maki, som lekte paparazzi mest hela kvällen och eftersom det börjar verka ganska sannolikt att jag har tappat bort min kamera (ve och fasa!!!) tänkte jag vara så fräck att jag lånar hennes bilder och bjuder på en "best of gårdagen".

Jag, min trainee Kensuke, Maki och Chupa Chups-klubbor.
Tusen juleljus i bakgrunden.

Mako-chan i fula sweat pants till vänster.

Vi intar the Hub och beter oss som om vi bor där.
Halvligger i sofforna och slökollar på fotboll.

Och sen, från ingenstans: Tequila!

Och ni vet vad som händer när tequila är inblandat, va?
ALLTING blir roligare! ...speciellt om någon får för sig
att tokfnittrandes rita fina mustascher till alla.


...och naturligtvis dyker tequilamonstret upp också.
(Notera att jag och Kensuke leker med våra tequilamonster i bakgrunden.)

Grrr?

RIKTIGA paparazzibilder!!!
(Japaner har så känsliga ögon att de måste ha solbrillor på sig
MITT I NATTEN!!!! Visste ni inte, va?)

Ni gillar min nya kappa, visst?


För övrigt funderar jag på att fråga Maki vad hon har för sorts kamera. Det blev ju skitbra bilder, juh!

3 kommentar(er):

N sa...

Trainee:n ser ju nästan lite fräsch ut.. :)

Tobias sa...

Käre svensk som bor i Japan.

Jag heter Tobias och bor i Sverige.
Dock kommer jag att åka till Japan den 10:e december, det är en torsdag, allt är planerat, jag har t o m köpt en flygbiljett.

Sen kommer jag att driva runt i Tokyo till den 23:e tror jag.

Hade varit väldigt kul att ta en fika/öl/sushi eller hitta på någonting med någon
som bor i Tokyo under denna tiden. Att få höra lite om hur livet i Tokyo går till.

Hör av dig om detta låter skoj.
/Tobias

k. sa...

Kära Yellowtokyo.
FAN VA SNYGG DU ÄR!!!!

Mvh
Signorina