torsdag, december 03, 2009

Jäla skitdag.

Man ska inte vara ledig två dagar i rad. Man hinner varva ner för mycket.
Ha för roligt.

Och så kommer man tillbaka och är alldeles bitter.
För att man måste jobba.
För att man har fått en ny partner på B1:an (och nej, det blev inte min gamla trainee, hon är på en annan våning) som inte är så himla bra på att kommunicera.
För att ens trainee, som är i sin testvecka, och därför borde bete sig som en riktig avdelningsledare, missar vissa ganska viktiga grejer, som att lägga morgondagens schema så att han får göra det när vi redan slutat för dagen i stället.
För att jag har ont i huvudet, antagligen för att jag har ont i axlarna för att jag köpte så jäkla mycket småprylar och maaaaaat (ost och pepparkakshus!) på IKEA igår som jag sen blev tvungen att släpa hem.

Fast hade jag inte tagit mig hela vägen ut till IKEA hade jag inte haft min fina vän Singoalla här att trösta mig nu heller, i och för sig.

7 kommentar(er):

Jakob sa...

åh ... japansk singoalla, med mystiska tecken! vad fint!!

hejdetärrasmus sa...

rasmus tipsar: de är mycket godare utan förpackning.

200people sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
200people sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
200people sa...

Hej. Hittade din blogg under tokyoresearch. Den är kul! Jag och min pojkvän och två kompisar kommer till staden imorgon och stannar till den 17 december och behöver tips på roliga: klubbar, barer, resturanter eller helt enkelt allt man inte skall missa! Vore fantastiskt om du ville hjälpa till?

/Björn

pedersenbjrn@google.com

Rim sa...

Björn, jag försökte skicka dig ett mail, men fick bara ett felmeddelande...!

200people sa...

Åh det är för att mongot här skrev fel: pedersenbjrn@gmail.com skall det vara. på plats nu i den här helt sjukt maxade staden. tyvärr har vi vänt på dygnet och lagt oss 7 varje dag så vi har knappt sett Tokyo by day...