lördag, december 26, 2009

Klockan fyra i morse...

Vaknar klockan fyra och tänker för mig själv: Satan, vad skönt att vara ledig!

Någon minut senare inser jag dock att jag är vaken för att klockan har ringt och att jag därmed antagligen behöver gå till jobbet. Det tar mig en halvtimme att ta mig ut ur komma-upp-ur-sängen-ångesten. Ögonen är så trötta att de är gjorda av grus och jag inser att har cirka 10 minuter på mig att sminka mig och platta håret, som för dagen har valt att se ut som en blandning av penntrollshår och svinto, vilket innebär att jag måste välja: antingen foundation, eller ögonsmink. I normala fall skulle jag valt foundation vilken dag i veckan som helst, men de senaste dagarna har min hy plötsligt och oförklarligt blivit helt slät och fri från alla slags blemmor... Har nog aldrig haft så fin hy som jag har just nu, och jag vet vad det beror på. Gott folk, om ni också vill bli av med er problemhy ska ni inte följa alla de där råden i Cosmo, ni ska ni göra som jag och gå upp mellan klockan fyra och fem varje morgon, och se till att äta minst tre hamurgare i veckan!




Fattar inte att jag har gått runt utan foundation, och dessutom i glasögon idag, utan att skämmas. Antingen har jag blivit snyggare, eller så gör sömnbristen att jag helt enkelt inte bryyyyr mig.

0 kommentar(er):