måndag, december 07, 2009

Ok!

Lyckades äntligen bryta cirkeln med folk som gråter på jobbet, lyckades äntligen ha sådär sjukt jävla kul ihop med inte bara mitt, utan två andra, nej tre andra, alltså faktiskt alla, golv i hela Harajukubutiken. Underbemannade och överarbetade lyckades jag få alla att leka sig igenom någonting som borde varit en jävligt tuff stängning, samtidigt som jag hade jävligt kul med kunderna. Bästa sortens dag.

Avslutade med en öl med min trainee och en grabb som jobbar deltid, och taxi hem, för att jag inte orkade bry mig om att hinna med sista tåget.
I utbyte fick jag lära mig den japanska ordet för förfest

I morgon är jag äntligen ledig!
Jag tänker stanna hemma och julpynta, lyssna på julsånger och spela lite på min stackars försummade gitarr.
Visst låter det helt vansinnigt härligt?!

2 kommentar(er):

k. sa...

Din familj måste sakna dig... Har du några planer på att ringa dom under morgondagen? (Innan kl 9, mellan 12-13 eller efter 16, förslagsvis...)

Anonym sa...

Vad heter förfest på jap då?