onsdag, december 02, 2009

Kära Tobias...

Tobias, en läsare som kommer till Tokyo, undrar i en kommentar ifall vi inte kan träffas när han är här och kanske äta lite sushi...

Och på det svarar jag: Det är klart vi kan!
Om inte annat för att jag ska kunna visa dig att det finns roligare saker att äta i Japan än sushi...

... som stingrocka med majonnäs, till exempel. (Oväntat gott!)

7 kommentar(er):

Tobias sa...

Fan va trevligt!
Stingrocka med majonäs, låter lite som en craving en gravid kvinna hade kunnat ha.

Hör av dig om du vill ha någonting importerat från Sveriget.
Typ något märkligt godis/hårspray/deodorant som inte finns i Japan. Vad vet jag...

Neko sa...

Efter att ha läst stora delar av din blogg så har jag börjat följa den. En fråga som slog mig igår är: Hur säger en japan att de ska gå på H&M? Hur uttalas H&M liksom? @___@

hejdetärrasmus sa...

'ääjannemmu', ungefär.

Rim sa...

Eiiichään-emmu?
Jo.
Ungefär så.

Neko sa...

Misstäkte något liknande. Försöker de aldrig säga Hennes och Mauritz? :)

k. sa...

Jag har kommit på att det är jättemånga som inte ens vet att det heter Hennes och Mauritz.

Rim sa...

Nej, som Signorina påpekar så vet de inte ens att det heter så... Eller, bara Sverigenördarna vet...!