fredag, december 11, 2009

I lose my cool

Jag Skype:ar hem till mamsen och hon bara: Åh, hör du? Brorsan säger hej!

Brorsan som i mitt två veckor gamla syskon som jag hittills knappt märkt av att han finns, mest för att han, tillsammans med sin lika gamla syster, finns på andra sidan jorden.
Men så: Ett gnyende.
Och jag tappar alla illusioner om att jag på något sätt har lite för roligt i Tokyo för att ha hemlängtan och lipar så mycket att jag snorar ner en halv servettask.
Och morsan lipar också, mest för att hon är efterpreggo-hormonell, och för att jag lipar...
Tänkte gå och lägga mig nu och tänka på slask, snöblandat regn, och allt annat som är ovärt jag kan komma på med att bo i Sverige.
I morgon har jag ett trevligt, och aningen spännande, möte att gå till och jag kan inte komma dit och vara alldeles rödgråten... sörrni.

4 kommentar(er):

Anonym sa...

ibland
går jag ner i källaren
bara för att få vara
lite närmare

Tobias sa...

Gaah, då var man helt löjligt trött... Men på plats. Måste hålla mig vaken nu så jag kommer in i dygnsrytmen.

Hör av dig om du fortfarande har tid/lust att hitta på något. Jag är fullbokad nu i helgen. Men annars helt ledig än så länge.

tobias.bill[snabel]gmail.com

Nej nu ska jag ut och dricka lite mer japansk alkohol. Ha en trevlig kväll. HEJ!

erika sa...

Gumman. Inte vara rödgråten. Klart du ska komma hem snart och nosa på bebisar. Tiden går fort. Snart är du här. puss älskling

k. sa...

Du vill inte vara här! Ditt hjärta kommer krossas i en miljon bitar varje gång dom gråter av hunger/gaser/bara-för-att...