tisdag, december 22, 2009

Nerding out!

Det här med att min bloggtemplate försvann ett tag pga att photobucketkontot blev inaktiverat (ja, inte raderat, jag har fattat det nu... hrm) och jag gjorde som Erik sa och flyttade över de flesta av bilderna till imageschack gjorde ju att jag öppnade upp HTML-koden i Blogger för första gången på länge.
Snubblade över BlogU, fullspäckat med tips och trix för Blogger och har tillbringat snart tre timmar med att klippa och klistra kod. Hittills har jag lyckats ta bort den svarta "kanten" runt alla bilder man automatiskt får när man laddar upp en bild på Blogger och lärt mig hur man gör fina pullquotes. Jag har misslyckats med att göra min header, alltså den översta bilden på bloggen, klickbar... men den biten är under konstruktion...
Rekommenderar alla pysselsugna Bloggerbloggare att kika in här:



...såvida inte det är sol ute.
Klockan är snart 15 och jag sitter fortfarande i min pyjamas med frukosten framdukad, och snart, mina vänner, är det mörkt igen...
Illa...

0 kommentar(er):