lördag, augusti 02, 2008

Det här inlägget handlar om tuttar...


bild lånad från Korsettens hemsida

Nu när jag drar till de småbystades land* tänkte jag bunkra upp lite med BH:ar. Hittills har jag alltid köpt mina på Lindex närhelst jag hittar en i min storlek, men nu var jag ute efter en specifik sorts BH och begav mig därför till Korsetten på Östra Hamngatan.

Jag: "Hej, jag vill ha en hudfärgad BH. Gärna med avtagbara axelband!"
Försäljare: "Upp med händerna!" *mäta, mäta* Ja, du ska i alla fall ha en i 70!"
Jag: "Men... jag... trodde... 75...?"
Försäljare: "Nej, nej... 70 ska du ha!"

Och eftersom det är hon som håller i måttbandet litar jag på henne. När hon drar fram preciiis en sån BH jag vill ha (som jag aldrig nånsin kan hitta) och den sitter som en smäck halar jag, utan att blinka, fram de 629:- den kostar. Hädanefter kommer mina axlar alltid vara bara och mina bröst extremt glada. Jag kommer vara fattig och inte alltid kunna dra djupa andetag, men mina bröst kommer se fantastiska ut!

*de småbystades land = Japan

4 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

har japan annekterat hongkong eller har du ändrat färdplanen? inte för att hongkongbröst torde vara så värst mycket större, iofs. om jag känner dig rätt så lär väl saken dock undersökas? kram på dig.

hejdetärrasmus sa...

ps. snygg disclaimer i bildtexten. mkt proffsigt.

hejdetärrasmus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Patrik med k sa...

Nej, Hong Kong har ingalunda annekterats av Japan, men för säkerhets skull...

Ja, visst har jag lyckats rätt bra med den?