söndag, augusti 10, 2008

Jackie Chantastic View Over the Harbour

Så här ser det ut när jag tittar ut genom mitt fönster. Grått och jävligt, men det är 31 grader varmt.




Så här ser det ut när jag tittar mig omkring i min svit. Och så har jag nån form av kök och ett badrum, TVÅ garderober och ett kassaskåp. Enda nackdelen med att bo i en svit med kök är att ingen frukostbuffé ingår så jag äter flygplansnötter och Jackie Chan-smoothie* från igår till frukost.



*på Nathan Road där jag var igår och snurrade omkring finns ett Jackie Chan-gym och en Jackie Chan-smootie- & juicebar. Gymmet såg ut som vilket gym som helst, fast de hade bilder av Jackie Chan på väggarna och nån Jackie Chan filosofi.

4 kommentar(er):

Anonym sa...

det ser jättefint ut gumman. hoppas du känner dig välkommen. tänker på dig. puss

Rim sa...

Det är svårt att känna sig ovälkommen i en sviiit. Full med hushållsnära tjänster är den också. Jag kan till exempel betala folk för att diska åt mig om jag vill... mmm... välkommen.

Tove sa...

Ååå ... jag blir så himla avundsjuk på dig. Jag längtar till Hong Kong jättemycket. På söndagarna har alla Phillipine maids ledig dag och samlas på Hong Kong Island sidan färjan. Kul att se på (men det kanske du redan vet.
PS. De skall bygga ett Jackie Chan-museum i Shanghai - nåt för dig?

Rim sa...

Haha, roligt! Hur cool måste man inte vara för att få ett eget museum medan man fortfarande lever!?!?

Nej, jag vet ingenting om Hong Kong! Berätta allt ni vet!!!