fredag, augusti 22, 2008

Tyfonvarning 8


According to the present forecast track, Nuri will be rather close to Hong Kong this afternoon and tonight with a chance of direct hit to Hong Kong. The Observatory will issue the Gale or Storm Signal No. 8 before 8 a.m. this morning.
Dagens dilemma:
Klockan är 05:53 och jag börjar jobba kl 07:00 idag. Om varningsnivån höjs till 8 behöver man inte gå till jobbet. Mitt sunda förnuft säger att jag får stanna hemma, men än så länge ligger varningsnivån alltså på 3...


6 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

kan du inte säga att du försökte gå till jobbet men att ytterdörren inte gick att öppna pga blåsten?

Anonym sa...

very nice! hahahahaha

hejdetärrasmus sa...

åh rim du har fått en ny kompis!

Rim sa...

Haha, ja, en som inte snackar svenska, men tydligen ändå tycker at min blogg är "very nice"...

Gjorde mig i ordning ändå. Tänk om det faktiskt behövs någon till att ta varorna... Så nu sitter jag här, färdigsminkad, i pyjamas med beskedet: Du behöver inte komma in idag...

k. sa...

Vad hände? Fick du lov att stanna hemma?

Erik sa...

Plus att den där engelskspråkiga kompisens namn är en direktlänk till nåt ställe där man... öhm... plockar dollar. Ni kommer säkert ha kul ihop.

Nåväl, onwards mot senare inlägg. Vill ju veta hur det gick med tyfonen.