onsdag, augusti 20, 2008

Punk-Rim

Min fanclub i Hong Kong (jo, jag har en sån nu) var inne i butiken idag igen. Den har två medlemmar. För att göra det enkelt för oss säger vi bara att det är två grabbar, varav den ene har färgat håret i någonting som ska likna blont, och den andra inte.


"You look punk!"* säger den blonde.
"Tycker du?" frågar jag (fast på engelska) samtidigt som jag gör en glädjedans inombords. Jag ser inte särskilt punkig ut. Möjligen har jag väldigt mycket lager på lager, stövlar, rebelliskt knallrosa strumpbyxor och lika knallrosa ögonsminkning, men den här grabben måste ha läst kurs i hur man ger bra komplimanger till just mig. 
"Kommer du ihåg oss?" frågar han sen och det är ju klart jag gör (jag har ju till och med bloggat om mitt förra möte med dem!). Båda medlemmarna i fancluben fnittrar. Inte förrän jag frågar om de vill ha hjälp med att hitta något kommer de på att de letar efter en annan storlek av den här gröna tröjan. Jag har en känsla av att jag kommer se dem springa runt och fnittra på mitt golv fler gånger.

*Andra gången jag får den kommentaren på två dagar! Det måste vara min rebelliska sida som lyser igenom...

0 kommentar(er):