torsdag, januari 07, 2010

20100107 LISTA

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Flyttade till Japan. På riktigt den här gången.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inget nyårslöfte.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inga vänner. Min mor, däremot, blev gravid och födde tvillingar. Sitter och glor på dem just nu faktiskt.
4. Dog någon som stod dig nära? Usch, vilken hemsk fråga. Nej.
5. Vilka länder besökte du? Höll mig till Japan och Sverige. Börjar bli lite tjatigt med bara de två länderna att pendla mellan...
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ett LIV! Och mera hångel. Ska nog försöka se till att inte allt kretsar kring jobb i år...
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 14/2 - Dagen då jag anlände till Tokyo.
8. Vad var din största framgång 2009? Tja, eftersom jag bara jobbade så måste jag nog säga: Jobbet.
9. Största misstaget? Hmm... jag har nog inte gjort någonting jag ångrar faktiskt... så ingenting.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej.
11. Bästa köpet? I klädväg: Rosa tyllkjolen. I övrigt: Kurt Halsey-tavlan.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Taxi, tequila och håret.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla mina fina kollegor som jag fullkomligt älskar.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Har så himla svårt att koppla låtar till årtal, så antagligen kommer jag inte komma ihåg vilka sånger jag gillade bäst i år...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare vet jag inte, men tröttare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hånglat mer, levt mer.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jobbat. Såklart.
18. Hur tillbringar du julen? Fotopromenad i Harajuku med Marie-Louise och Jonas och sedan middag i Shinjuku på 52:a våningen med dem och ett gäng trevliga människor jag aldrig träffat förut.
19. Blev du kär i år? Nej. Skittråkigt!
20. Favoritprogram på TV? Gossip Girl, Californication och småtöntiga How I Met Your Mother.
21. Bästa boken du läste i år? Rushdies "The Ground Beneath Her Feet"
22. Största musikaliska upptäckten? SPOTIFY! Martha Wainwright. Jag hade ingen aning om att jag älskade henne så mycket.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag önskade mig ingenting särskilt, men fick några fina, oväntade saker.
25. Något du önskade dig men inte fick? En teleporter. Vad fan!? Jag har ju önskat mig en sån i flera år nu...
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Sorgligt, men jag jobbade. Det var en helt vanlig dag.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att någon kom fram till mig och sa: Ska vi starta ett band?! Eller alternativt: Ska vi hångla?
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Jag vet inte. Håller mig knappast till någon särskild stil... Den frågan kan nog andra svara på bättre än jag...
29. Vad fick dig att må bra? Mina fina vänner, både hemma och i Tokyo som alltid tar sig tid till att lyssna på en!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Inte särskilt sugen på kändisar. Däremot blev jag kär på tåget minst en gång om dagen!

31. Vem saknade du? Hela min familj i Göteborg och mina vänner hemma och i Hong Kong.
32. De bästa nya människorna du träffade? Träffat många fina, nya människor, främst inom H&M, men några som verkligen sticker ut är My och Marie-Louise, bloggerskorna.

1 kommentar(er):

My sa...

Raring! Tack det samma! Under 2010 tycker jag dock att vi ska ses mer än futtiga två gånger - ne! puss