lördag, januari 16, 2010

TROUBLE PEACH!!!

Går ut igen med Karro, den här gången med ett stort dansk/svenskt gäng plus Ken och en jobbig fransos. Planen är att vi ska äta sushi på "Midori zushi", en, bland japaner, väldigt känd sushirestaurang precis vid min station. Känd för att ha jävligt god, men ändå billig sushi. Och också för att ha en helt helvetisk kö. Kön är längre än till Sticky Fingers på en torsdag, och vi beslutar oss för att åka in till Shimokitazawa och käka yakitori, grillspett, i stället.


Någon dag ska jag ta reda på vad det där yakitoristället heter och tipsa om det, för de har så satans goda spett och så är det sjukt billigt!

Efetr yakitorin drar vi iväg Trouble Peach.
En pub där du kan önska musik och sitta och snacka skit och dricka, exempelvis, umeshu.
Jag och Ken försöker övertala Karro att stanna här i Japan med oss, men hon vill hellre vara sitta hemma och vara arbetslös... Kanske att jag och Ken* flyttar till Sverige i stället.
Kolla, vad glada vi är över att vara i varandras sällskap!



Jag, Ken, Karro


Och bäst av allt på Trouble Peach?
Man får popcorn!!!!!!!!




Ken blir ett popcornmonster...


*Jag lärde känna Ken när han utbildades till avdelningsledare i Hong Kong i en månad. Han är lite som min bror här i Tokyo och hjälpte mig faktiskt hitta min lägenhet. Han är väldigt egenkär och pratar ibland alldeles för mycket, men hade det inte varit för honom hade mitt liv i Tokyo varit mycket, mycket tristare.

3 kommentar(er):

herro sa...

Åååh, underbara afton, ville aldrig att den skulle ta slut!

Julia sa...

found your blog! is this at trouble peach? i love that bar!

Rim sa...

Oh, wow!
Good job on finding the blog!
Yes, it is at trouble peach!
Ï love that they give you popcorn!!!