torsdag, januari 07, 2010

Vahetereatteh...

...hur kommer det sig att jag blir så mycket snyggare så fort jag landat i Sverige?
Och hur gör jag för att ta med den här känslan till Japan?

5 kommentar(er):

Anonym sa...

Omöjligt tyvärr men du lyckas strålande i ett Tokyo där 95% av alla västerlänningar ser ut som White Trash, jag tillhör en av de många som misslyckas och har slutat försöka för länge sedan.

My sa...

Det är för att du är ledig och på grund av den rena luften och vattnet. Jag är helt allvarlig. det är samma för mig. Min hy blir glad igen.

KuriÅsa sa...

Japan har en högre pimp-faktor än Sverige. I Japan måste man pimpa sig nåt djuriskt för att snyggas. Och så tar man den stajlen och åker hem till termobralle-Sverige. Och voilà, snyggast i stan! Man kan jämföra detta med att spöka ut sig och gå på tip the velvet (burlesqueklubb). Man är vrålsnygg, vrålcool och sticker ut som fan. På spårvagnen. Sen när man har gått in på klubben så syns man inte. Det är kanske en eller två som sticker ut. De som typ har hår högre än en meter, kjol som tar upp halva dansgolvet eller är nakna med tofsar på lökarna. Ska man sticka ut där bör man komma i jeans och tisha.

Jakob sa...

Vill man känna sig riktigt snygg ska man flytta till Luleå, jag var coolast i stan, med god marginal, när jag bodde där.

Rim sa...

Aaah, ni är så kloka att det inte är sant!
ALLA har ju rätt!
(Fast nog sticker jag ut i Tokyo, bara genom att inte vara asiat.) Jag har kommit på en punkt till, som har att göra med att jag är omgiven av folk som tycker om mig när jag är här. Bara en sån sak gör ju att man strålar lite extra inifrån.