torsdag, januari 28, 2010

Ugh.


Så sjukt frustrerad över grejer på jobbet. Det bara maler på i huvudet. Två dagar, samma tankar. En liten ångestboll i magen. Det hade inte varit så illa om jag hade haft någon som bara kunde lyssnat på mitt gnäll och sagt: Ja, fy faaaan vilken idioti du får stå ut med!
Men mina två av mina tre ventiler är på semester och den tredje är här, men ringer aldrig tillbaka (vilket bara ger mig ytterligare en punkt att vara frustrerad över).

Så istället gör vi så här:

Jag sätter mig och kedjeröker och tittar på Apples Keynote från igår.
Lugnar nerverna.
Kanske har ni till och med något tips på vad man kan hitta på när man känner sig sån här?
Dela med er i kommentarerna, så lovar jag att prova vartenda ett.





9 kommentar(er):

erika sa...

hej vännen. visst var det du som ringde igår?? jag satt hos frisören och hörde inte för allt hårblåsande som brötade i bakgrunden. du får hemskt gärna testa att ringa idag igen om du vill så ska jag försöka svara. puss

Anna sa...

Usch, kan riktigt känna hur jobbigt det känns i dig. För mig brukar det också funka bra om jag kan få prata av mig, någon som lyssnar. Har jag inte det så vet jag sällan vad jag ska ta mig till. Ibland går jag ut och tar en rask promenad och sedan går hem och lägger mig på min spikmatta. Det får mig till att kunna slappna av och ångesten lugnar sig något. Fast sen behöver jag ändå få prata, men det känns ändå något bättre, iallafall under tiden som jag promenerar eller ligger på mattan. Mattan är kanon!!

hejdetärrasmus sa...

köp en ugn och börja baka kakor och bullar. det fungerar alltid för mig när jag vill projicera.

Rim sa...

Kanske promenad!
Har ingen ugn.
Tror du det funkar lika bra med att bara äta kakor och bullar i stället?

hejdetärrasmus sa...

nej. det är bakandet som är det viktiga.
och jag sa ju att du skulle köpa en ugn först. det har du råd med om du drar in på t&t-kontot.

Rim sa...

Råd har jag säkert, speciellt som det blivit väldigt lite t&t den senaste tiden, men plats!
Ingen plats Rasmus!

Rim sa...

Men jag har ju en sån där micro som är en ugn.
Kanske skulle prova att bara i en sån och se vad som händer...?

hejdetärrasmus sa...

nnnnnooooooo! dooooo'nnntttt dooooo iiiiiitttt

ugnsfunktionsmicrovågsugn är det sämsta som någonsin gjorts.

hejdetärrasmus sa...

http://www.biccamera.com/bicbic/jsp/w/catalog/list.jsp?DISP_CATEGORY_ID=252015&PARENT_CATEGORY_ID=25&BACK_URL=kaden/index.jsp

nog får du plats med en sån, alltid. det är små, men riktiga ugnar.