söndag, januari 17, 2010

Någon annans baciller...

Har väldigt ont i halsen.
Bara när jag pratar dock.

Jag vet vad det här beror på.
Jag trodde att faran var över och hoppade över min shot med rom igår kväll innan jag gick och la mig.
Har gjort det i två dagar nu, och antagligen haft ihjäl hälften av alla bacillerna lagom till kvällskvisten.
Och nu, när jag lät bli, passade de tydligen på att föröka sig utav bara helvete.
Jag försöker kompensera genom att trycka i mig Vicks (nostalgi!), köpa en japansk halsspray som man sprayar rätt ner i halsen och dricka dubbelt så mycket rom.
Det hjälper föga, och rommen ger mig kväljningar (det är ingen god rom, förstår ni).

Önskar att jag slapp jobba i morgon så att jag kunde stanna hemma med isglass och citroner och ingefära, men jag måste inte bara jobba, utan dessutom gå upp klockan 5.
Håll tummarna för att jag klarar mig igenom morgondagen och kan springa hem och gömma mig under täcket igen så snart som möjligt.

Jag känner att en eventuell brakförkylning är i antågande.

4 kommentar(er):

Anna sa...

Låter som att du ska stanna hemma ändå. Låter inte alls bra! Och om du går till jobbet så har du snart smittat de andra där, något som inte kommer göra det hela bättre. Så skit i att gå till jobbet! Klart att du inte måste gå dit!

Erik sa...

Jag slår ett slag för whisky framför rom. Nån trevlig japansk sak, nu när du ändå är där.

Krya på dig, förresten.

Rim sa...

Dubbel dos rom verkar hjälpa!
Jag tror också på whiskey framför rom.
Fick tipset att käka jordgubbar också.
Bryr mig ärligt talat inte ett dugg om ifall det funkar eller inte. Jag behöver inte mer ursäkt än så för att köpa 56 kr jordgubbar.

Pixie sa...

å nej! Sånt är så jobbigt när man känner att den kommer smygande men man kan inget göra!
Lycka till med jobbet och hoppas förkylningen går över illa kvickt!