onsdag, januari 06, 2010

GUAPA



Går in i den här butiken på Karl Gustavsgatan, Guapa.

Vill bara kolla in vad det är för typ av prylar.
Det tar femton sekunder innan jag hör ett "Vill du ha en espresso?"
Ser mig förvånat omkring.
Espresso?
What?
Men ja, det är mig butiksinnehavaren talar med, och lägger sen till, när hon ser att jag kollar på ett par kängor: "De där är sista tre paren, så det är halva priset på dem."
Vill slå bakåtvolter av lycka när jag inser att jag snubblat rakt in i en affär där man fattar det här med att få kunderna att känna sig genuint välkomna.

Och jag provar ett par skor...
Två par skor...
Tre par svindyra skor...
Och sen fastnar jag här:



Svindyra skor.
Espresso.
Beslutsångest.

Belstaff. Ska hålla i minst hundra år.
Är det försvarbart att lägga mer än en halv flygbiljett på ett par skor?
Vad tycker ni?
Ja?
Nej?

7 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Inte på just de skorna om man får tycka nåt. Och snackar vi en flygbiljett till Stockholm, Paris eller Tokyo?

Rim sa...

Tokyo.

Mäter numera pengar i enheter om tur- och returbiljetter Tokyo-Göteborg.

Jakob sa...

Jag mäter mina pengar i öl och taxiresor :D

Anna sa...

Ingen tvekan alls ..det är värt det!

Viktoria sa...

JA, absolut, ifall det ar bra kvalite kommer du ju spara pengar pa det jamfort med att kopa billiga, skruttna skor som gar sonder fort. Och darmed fa mer flygbiljett-pengar over!

Ar i Tokyo nu forresten!! :D

Anonym sa...

Hur kommer det sig att du slutat med datum i dina blogginlägg, istället bara visar klockslag? Originellt, men lite rörigt...

Vad det gäller skorna - hoppas du tog dem!

Rim sa...

Jag tror inte ni förstår hur mycket ni påverkar mina beslut. Efter de tre första kommentarerna hade jag tänkt glömma skorna... men nu... nu måste jag kanske kolla på dem igen...

Jag är i Göteborg fram till på lördag.
Angående datum och klockslag var det nog mycket sin blev konstigt när min template försvann och jag fick göra om den, till exempel RUBRIKERNA!
Ska fixa.