torsdag, januari 14, 2010

Karro!



Jag var som sagt ute med finfina Karro, som jobbat på H&M i Japan tidigare.
Vi satt på fina café Liberté (mycket trä, mycket avslappnat. Säkert störthärligt på sommaren, fast nu när det är vinter har de iskall toa!) som ligger mitt emellan Harajuku och Shibuya och pratade om våra respektive liv. Karro har nyligen avslutat sin utbildning och är numera färdig civilekonom med japansk inriktning. Och hon pratade om hur skönt det var att vara färdigutbildad Någonting, och om hur lätt en sån som jag, som faktiskt jobbat i Japan, skulle kunna relatera till hela den utbildningen och sedan ha jättemycket nytta av den i arbetslivet, att jag fick mig en tankeställare:
Jag kanske skulle gå tillbaka till plugget.
Det är inte alla fikor som slutar med att man har en eventuell ny inrikting på sitt liv (vi snackar tidigast om två år här), men fikar man med kloka människor, som Karro här, då blir det lätt så.
Inte undra på att tjejen söker jobb som karriärcoach.

0 kommentar(er):